72 dissertations supervised at the Universities of Trento and Bergamo 2004-2022
Bergamo
2004-2005
Il Web e le istituzioni museali. Problematiche economico-giuridiche. Il caso della Fondazione Guggenheim frontespizio
Bergamo
2004-2005
L'area Franciacorta Sebino. Un contesto turistico internazionale dai caratteri diversi frontespizio
Bergamo
2006-2007
Politiche web a vantaggio del territorio varesino 2002-2006 frontespizio
Bergamo
2007-2008
Strategie di web marketing del portale turistico svizzero 2005-2007 frontespizio
Bergamo
2008-2009
Il genere testuale "audio guida". Riflessioni e proposte su un corpus spagnolo frontespizio
Bergamo
2009-2010
L'impatto del Web 2.0 e della tecnologia nelle strutture alberghiere frontespizio
Bergamo
2009-2010
Realtà aumentata nella comunicazione turistica in mobilità. Il caso di studio Amiciti frontespizio
Bergamo
2009-2010
L'impatto delle tecnologie sul comportamento del turista frontespizio
Bergamo
2009-2010
La comunicazione web del marchio di qualità "I Borghi più belli d'Italia" frontespizio
Bergamo
2009-2010
Risorse, metodi e professionalità per la comunicazione web della Valle di Scalve frontespizio
Bergamo
2009-2010
La comunicazione web delle Pro Loco cittadine del Nord Italia frontespizio
Bergamo
2010-2011
Il marketing in rete. La web presence dell'associazione Strada del Vino Franciacorta frontespizio
Bergamo
2010-2011
La web reputation di Bergamo come destinazione turistica. Un'applicazione del modello DORM frontespizio
Bergamo
2010-2011
Turismo, media e nuove tecnologie dalle Film Commission al cineturismo frontespizio
Bergamo
2010-2011
Strumenti didattici applicati al museo. Il valore pedagogico della fiaba per nuovi percorsi museali frontespizio
Bergamo
2011-2012
Nuove tecnologie in mobilità e valorizzazione economico-turistica dei siti della Grande Guerra: il caso degli altipiani di Folgaria, Lavarone e Luserna frontespizio
Bergamo
2011-2012
L'evoluzione del ruolo dell'informatica e del Web nelle strutture ricettive turistiche frontespizio
Bergamo
2011-2012
Il raduno automobilistico nel consolidamento di un'identità italiana e di uno sviluppo territoriale turistico frontespizio
Bergamo
2012-2013
Il racconto dei luoghi. Note sulle guide turistiche a stampa e digitali frontespizio
Bergamo
2012-2013
Analisi comparata dei sistemi di certificazione per l'ospitalità tra regione Lombardia (Italia) e regione Kurzeme (Lettonia) frontespizio
Bergamo
2012-2013
La gestione delle informazioni sulla domanda turistica nell'era digitale frontespizio
Bergamo
2013-2014
Rhetorical strategies by VisitBritain on Twitter title page
Bergamo
2013-2014
Liability for unfavourable reviews: case laws and best practice title page
Bergamo
2013-2014
Tourism destination benchmarking: Evaluation of Promoisola, a case of study title page
Bergamo
2013-2014
Towards Expo 2015: What does the Web say? An analysis of social networking buzz around the upcoming World's Fair in Milan title page
Bergamo
2013-2014
L'uso di Facebook come strumento di promozione e marketing delle strutture ricettive in Macedonia (Lago di Obrid) e in Italia (Lago di Bolsena) frontespizio
Bergamo
2013-2014
Use of English in a corpus of tourism websites from Bergamo title page
Bergamo
2013-2014
Mistranslations in Tourism Discourse: a comparative analysis of English texts in Italian churches title page
Bergamo
2013-2014
Applicazione dei principi del turismo sostenibile ad una struttura ricettiva: il Cocca Hotel presso il Lago d'Iseo frontespizio
Bergamo
2014-2015
The use of English in kosher accommodation websites title page
Bergamo
2014-2015
E-Tailing in the field of Tourism. TripAdvisor from community to a big online intermediator title page
Bergamo
2014-2015
L'evoluzione del danno da vacanza rovinata dalle origini al commercio elettronico frontespizio
Bergamo
2014-2015
SEO e usability del Web: un caso di studio nel mondo delle piccole e medie imprese frontespizio
Bergamo
2014-2015
Sulla Reputazione delle Destinazioni. I "Big Data" a supporto di analisi innovative sul turismo frontespizio
Bergamo
2015-2016
Sharing economies e clausole contrattuali frontespizio
Bergamo
2015-2016
La valorizzazione della componente food all'interno dei portali turistici frontespizio
Bergamo
2015-2016
The Floating Piers sul lago d'Iseo: implicazioni turistiche ed economiche di un grande evento in una località lacustre frontespizio
Bergamo
2015-2016
I metodi di risoluzione stragiudiziale delle controversie nel turismo: alternative dispute resolution e on-line dispute resolution frontespizio
Bergamo
2015-2016
Una social media strategy per le Terme di Sirmione frontespizio
Trento
2016-2017
Sharing Economy, Hospitality and Motivation. A Tale of Two Cities title page
Trento
2016-2017
Web Palladianism? An enquiry on cultural heritage tourism between the UK and the province of Vicenza title page
Trento
2016-2017
Blue Flags and Lake Tourism. Two leading destinations in Northern Italy: a comparison title page
Bergamo
2016-2017
Didattica del turismo e storia di un questionario digitale. Modelli per la valutazione della presenza web di Destination Management Organization (DMO) frontespizio
Bergamo
2016-2017
3.0 tourists and the case of Milan, Italy title page
Bergamo
2017-2018
IOT and AI for hotel service management: an explorative analysis title page
Bergamo
2017-2018
Il turismo invernale nelle destinazioni alpine tra cambiamento climatico ed evoluzione del mercato frontespizio
Bergamo
2017-2018
Female solo travellers - travel experience in a smart destination. Case study: female solo traveller in Seville title page
Trento
2018-2019
Los itinerarios del Consejo de Europa y la sostenibilidad. El caso de la Ruta del Califato title page
Trento
2018-2019
The return of large carnivores as a resource or problem for tourism in the Alpe Cimbra and on the Sette Comuni Plateau title page
Trento
2018-2019
Destination Marketing of agritourism in the Alto Garda area: a comparison between traditional and up-to-date methods title page
Trento
2018-2019
The "green gold" of Apulia: A case study. Analyses and provision of Apulia olive oil title page
Bergamo
2018-2019
#contemporaryart. Social Media Communication of Contemporary Art Galleries and Museums in Milan title page
Bergamo
2018-2019
How To Boost Small Business’ Web Presence: The Case of a Small-Scale Hotel In Lovere title page
Bergamo
2018-2019
The troubled nature of tourist marginal areas. Sustainable and innovative solutions to foster the development of weak territories title page
Bergamo
2018-2019
Seasonal recruitment in the tourism industry in Auvergne-Rhône-Alpes France. AI serving human resources management in tourism title page
Bergamo
2018-2019
Family business in tourism and hospitality: innovations and traditions title page
Bergamo
2019-2020
Nature in the mainland of Genoa as a bunch of destinations. A comparison in terms of web presence title page
Bergamo
2019-2020
Crema as a destination, its web presence and its competitors. An analysis in the frame of regional tourism in southern Lombardy title page
Bergamo
2019-2020
Web strategies adopted by some leading Lake Como destinations during the Covid-19 pandemic. An analysis title page
Bergamo
2019-2020
How the title of “Capitals of Culture” could empower the future perspective of a city: Brescia and Bergamo 2023 title page
Bergamo
2019-2020
Video games: a new method of tourism promotion title page
Bergamo
2019-2020
The tourist gaze in the age of Social Networks. The impacts of digital photography in contemporary tourism practices and experiences title page
Bergamo
2019-2020
Destinations in Val Seriana and Val Brembana in a time of pandemic. A comparative web presence analysis title page
Trento
2020-2021
Tourism accommodation on the west shore of Lake Garda: Facing the effects of a global pandemic title page
Trento
2020-2021
Gamification nel turismo. Il caso di Varsavia title page
Bergamo
2020-2021
Landsker. An impossible identity? North and South Pembrokshire as a destination title page
Bergamo
2020-2021
Crespi d'Adda among heritage company towns. A comparative web presence analysis title page
Bergamo
2020-2021
GPS navigation systems and contemporary art: a proposed initiative between tourism and art title page
Bergamo
2020-2021
Il Growing Up di Instagram: come un Social Media può influenzare le scelte dei turisti ed essere strumento di marketing per le strutture ricettive frontespizio
Bergamo
2020-2021
Digital nomadism and workation for the development of sustainable tourism and a new inhabiting in remote areas. A proposal for the province of Bergamo title page
The potentialities of persuasive digital communication to foster sustainable tourism: an analysis of social media messages by Italian tour operators title page